muğla vajinismus

Muğla Vajinismus

Muğla Vajinismus hakkında merak ettiklerinizi açıklıyoruz…

Muğla vajinismus konusunda bilgi almak için 0546 780 48 48

Vajinismus nedenleri

Vajinismus için her zaman bir sebep yoktur. Koşul şuna bağlanmıştır:

• Geçmiş travmalar
  • Geçmiş ağrılı ilişki
  • Duygusal faktörler
  • azı durumlarda, doğrudan bir neden bulunamaz.

Tanı koymak için doktorunuz fizik muayene yapacak ve tıbbi ve cinsel geçmişinizi soracaktır. Bu geçmişler, kasılmaların altında yatan nedene dair ipuçları vermeye yardımcı olabilir.

Vajinismus belirtileri

Vajinal kasların istem dışı kasılması vajinismusun birincil belirtisidir, ancak durumun şiddeti kadından kadına değişir. Her durumda vajinanın daralması penetrasyonu zorlaştırır veya imkansız hale getirir.

Muğla vajinismus konusunda Doç.Dr.Sezen Bozkurt Köseoğlu ile bir tedavi süreci planlayın!

Vajinismusunuz varsa vajina kaslarınızın kasılmalarını yönetemez veya durduramazsınız. Vajinismus, vajinal penetrasyon korkusu ve penetrasyonla ilgili cinsel istek azalması gibi ek semptomlara sahip olabilir. Vajinismuslu kadınlar, vajinaya herhangi bir şey sokulduğunda genellikle yanma veya batma ağrısı bildirirler.

Vajinismusunuz varsa, bu cinsel aktivitelerden tamamen vazgeçeceğiniz anlamına gelmez. Bu duruma sahip kadınlar hala cinsel zevki hissedebilir ve arzulayabilir ve orgazm olabilir.

Muğla Vajinismus Tedavisi

Vajinismus teşhisi

Vajinismus teşhisi genellikle belirtilerinizi açıklamakla başlar. Doktorunuz muhtemelen şunları soracaktır:

• bir sorunu ilk fark ettiğinizde
  • ne sıklıkla oluşur
  • ne tetikliyor gibi görünüyor
  • Tipik olarak doktorunuz, cinsel travmayaşayıp yaşamadığınızla ilgili soruları içerebilecek cinsel geçmişiniz hakkında da sorular soracaktır.

Genel olarak vajinismusun tanı ve tedavisi pelvik muayene gerektirir.

Vajinismuslu kadınların pelvik muayeneler konusunda gergin veya korkulu olmaları yaygındır. Doktorunuz bir pelvik muayene önerirse, muayeneyi sizin için olabildiğince konforlu hale getirmenin yollarını tartışabilirsiniz.

Bazı kadınlar muayene için üzengi kullanmamayı ve farklı fiziksel pozisyonları denemeyi tercih eder. Doktorunuzun ne yaptığını görmek için bir ayna kullanabilirseniz daha rahat hissedebilirsiniz.

Bir doktor vajinismustan şüphelendiğinde, genellikle muayeneyi olabildiğince nazik bir şekilde yapacaktır.

Penetrasyonu kolaylaştırmak için ellerini veya tıbbi aletlerini vajinanıza yönlendirmenize yardımcı olabilirler. Doktorunuzdan muayenenin her adımını ilerledikçe size açıklamasını isteyebilirsiniz.

Muayene sırasında doktorunuz herhangi bir enfeksiyon veya yara izi arayacaktır.

Vajinismusta vajinal kasların kasılması için fiziksel bir sebep yoktur. Bunun anlamı, eğer vajinismusunuz varsa, doktorunuz belirtileriniz için başka bir neden bulmayacaktır. Muğla vajinismus konusunda bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.

Vajinismus için tedavi seçenekleri

Cinsel terapi ve danışmanlık
Eğitim tipik olarak anatominizi ve cinsel uyarılma ve ilişki sırasında neler olduğunu öğrenmeyi içerir. Vajinismusta görev alan kaslar hakkında da bilgi edineceksiniz.

Bu, vücudun bölümlerinin nasıl çalıştığını ve vücudunuzun nasıl tepki verdiğini anlamanıza yardımcı olabilir.  Cinsel bozukluklar konusunda uzmanlaşmış bir doktorla çalışmak yardımcı olabilir.

Gevşeme teknikleri ve hipnoz ayrıca gevşemeyi teşvik edebilir ve cinsel ilişkide daha rahat hissetmenize yardımcı olabilir.

İnstagram’dan takip et.